Afgelopen zaterdag gingen wedstrijdjudoka’s van Zempo uit Pekela naar het internationale judo toernooi van B.V.H.S. in Hoogezand. Verspreid over negen matten streden totaal meer dan  600 deelnemers uit geheel West Europa hun wedstrijden.

Zempo wedstrijdsecretaris Derk Huls was niet echt tevreden met de resultaten van zijn judoka’s. Hij vond het toernooi zwaar maar zijn judoka’s presteerden op de tatami na de zware wedstrijdtraining van vrijdagavond, te wisselvallig.

Vincent Bes lijkt deze herfst in zijn huidige wedstrijdritme onverslaanbaar. Met steeds meer technische judovaardigheden is deze gepassioneerde judoka voor zwakke en sterke tegenstanders onvoorspelbaar. Ook in Hoogezand behaalde hij met goed verzorgd judo de hoogste trede van het podium. Een altijd gretige en sterke Ian Klap werd ook onbetwist eerste. Een met haar gewicht worstelende Renate Koning, zoals vele wedstrijdjudoka’s, verdiende met prima judo zonder een moment van twijfel het goud.

Wouter Meijer liet zien dat hij goed mee komt in de top en behaalde een heel nette tweede plaats.

Jamilla Klap was zwaar ingepould en behaalde met technisch judo een derde plaats. De vormcrisis van Jasper Cords is nog niet voorbij. Hij judode tegen de Nederlandse top en behaalde een  bronzen plak.